Salam de biscuiti stelist

Published 23 Octombrie 2010 by Catalina Dumitru

Ingredientele necesare: un pachet de margarina Unirea (250 gr), 1/2 kg biscuiti populari; 400 gr. rahat; 350 gr. miez de nuca, 200 gr zahar pudra, 100 gr cacao, 150 grame de stafide.

Mai avem nevoie si de folie alimentara si, optional, fulgi de cocos colorati (in rosu si albastru – o sa vedeti mai tarziu de ce).

cam asa ceva arata ele:

C

e ai de facut? Pai toate chestiile astea trebuie sa ajunga bucatele mici, cat mai mici, asa ca purcezi la maruntzelit. Daca ai norocul sa ai un robot de bucatarie ai scapat repede de nuci si de biscuiti.

Daca n-ai robot, nucile le poti taia cu cutitul sau le poti pisa intr-un mojar iar biscuitii ii strivesti cu sucitorul intr-un servet de panza. Poti sa-i rupi si cu mana dar cred ca te vei plictisi destul de repede de operatiune.

Eu am folosit robotul :) Inca odata, recomand tuturor, merita investitia din plin!

Dupa ce ai maruntelit nucile si biscuitii si le-ai rasturnat intr-un lighenas mare de plastic (bineinteles ca merge si unul din ceramica, dar mai mare sa fie, nu ala in care faci salata), trebuie sa pui margarina la topit in tigaie.

Acum urmeaza partea care pe mine m-a enervat cel mai tare. Taiatul rahatului. In bucatele cat mai mici. De ce m-a enervat? Pentru ca se lipeste de cutit si de degete. (mai nou mi-a dat bunica-mea un sfat pe care il voi urma data viitoare, si anume sa ud cutitul inainte sa ma apuc sa tai rahatul).

M-am straduit sa-l tai si eu cat de marunt am putut. Mai intai bucatele mai mari, apoi mai micute.

Ca sa nu se lipeasca intre ele, pe masura ce tai bucatelele de rahat amesteca-le in castron cu biscuitii si miezul de nuca pisate.

Defapt eu, in poza de mai sus pusesem doar nucile si rahatul in castron. Ulterior am adaugat biscuitii. Cam asa:

Intre timp margarina s-a topit

E momentul sa adaugi in castron cacaoa, stafidele si zaharul si sa amesteci totul bine de tot pentru ca ingredientele sa fie omogen repartizate in amestec.

O sa iasa ceva nisipos cam ca atunci cand erai mica si faceai de mancare la papusi :)

Acum e momentul sa adaugi peste margarina topita cateva linguri de zahar pudra si cacao si sa faci un sirop.

S-ar putea sa fie nevoie sa adaugi si putina apa, depinde de cat de gros iti iese.

Siropul il torni peste amestecul din lighenas sau castron si amesteci totul bine de tot.

O sa-ti iasa un noroi dragalas si dulce :)

Acum urmeaza partea de modelare a salamului. Sau a salamurilor. Mie mi-au iesit 3 din cantitatile de mai sus.

Intinde pe blat o foaie de plastic alimentar si pune deasupra ei compozitie noroioasa. Si… n-ai ce face dar va trebui sa te murdaresti putin pe manute. Insa rezultatul merita :)

Dupa ce ai modelat salamul si l-ai infasurat in folia de plastic, indeasa bine umplutura sa fie cat mai compacta si leaga bine la capat folia.

Apoi, daca ai musafiri dinamovisti la masa asa cum am avut eu :) si vrei sa-i necajesti putin, punandu-i in situatia de a manca ceva delicios dar rosu-albastru :D poti sa mai faci doua salamuri.

Am pus pe folia de plastic fulgi de cocos colorati si am rulat compozitia bine de tot prin ei inainte sa infasor in folie.

Asa am facut trei salamuri dintre care unul simplu, unul rosu si unul albastru.

Si, pentru ca inca imi mai ramasese aluat noroios :) am facut si niste gogosele de salam de biscuiti pe care le-am tavalit si pe dansele prin fulgi colorati de cocos (evident, tot in culorile mele de suflet).

Rezultatul final a fost apreciat atat de stelisti cat si de dinamovisti deopotriva :)

Era sa uit sa mentionez ca salamurile trebuie lasate la rece aproximativ 2-3 ore pana sa arate asa.

Comenteaza

Gandurile Adrianei

Unde găsești activități creative și educative pentru copii, ce se pot realiza din materiale simple pe care le avem acasă

Mănăstirea Plumbuita

o podoabă artistică și arhitectonică a țării

Cetăţean în Sectorul 2

Modalități de îmbunătățire a calității vieții și conviețuirii în sectorul 2 al Capitalei

Blog ShopMania

Shopping de la A la Z

Dragoste La Prima Vedere

blog de pop cultura

stareadetine

Speranta, Credinta, Putere, Echilibru!

PELERIN ORTODOX

ORTHODOX PILGRIM Προσκυνητής ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ PÈLERIN ORTHODOXE PELLEGRINO ORTODOSSO

Sheherzadah's Jottings

you've read worse

In Jurul Kadiei

pas cu pas, prin viață

Idei pentru mămici şi copii

Idei creative pentru timpul liber, reţete culinare, sfaturi practice

Gândim, nu glumă...

Adevărul nu are limite , e la fel de incert şi flexibil precum ziua de mîine.

Smiling Seconds

„Oamenii așteaptă toată săptămâna să vină vineri, tot anul să vină vara și toată viața să vină fericirea. Tu ce aștepți?”

My Mother's Work

Lucruri manuale croșetate din suflet.

Catafatica

Pelerin pe calea cea ingusta

Daniela-Iulia's Weblog

Bucurati-va pururea. Rugati-va neincetat. Dati multumire pentru toate

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

